söndag, juni 6

Book Bloggers Night

Jag, Jenny och Anna var ju som sagt på dejt med andra bokbloggare häromdagen.

Det utspelade sig på Restaurang Vinter som är en restaurang jag velat gå till sedan jag flyttade till Stockholm för tre år sedan. Nu för tiden får man tydligen bara komma dit om man abonnerat så jag är väldigt glad att jag fick äta där till slut för det var värt att vänta på! Eftersom jag också matbloggar måste jag stanna till lite här. Min mat var helt fantastisk och finns på bild hos Bokhora. Jag åt bouillabaisse och till efterätt våfflor med getost och varm hjortronsylt!

Så. Runt mitt bord satt, förutom bokhoran Jessica, även Boktokig, Bokbiten, Bokbloggen på UNT och Anna-Karin från Wind Up Women. Vi pratade om allt möjligt som har med böcker att göra och lite som inte hade det också.

Bland annat diskuterade vi hur roligt det var att upptäcka läsglädjen från första början och vilka möjligheter man hade att utvecklas i sitt läsande. Vilka böcker man började läsa när och vad som är bra litteratur för barn och hur många gånger man kunde läsa om samma böcker.

Vi pratade också en del om hur viktiga föremål böckerna är i sig och hur rädd man kan vara om dem och dess tillbehör. För mig handlar det om bokmärken. Jag blev också riktigt sugen på att köpa en präglingsstämpel att märka mina böcker med.

I övrigt hade vi en riktigt trevlig kväll och jag skulle kunna tänka mig att dricka vin och prata böcker med de här människorna varje vecka!

Inga kommentarer: