söndag, juni 6

Läsenkät

Jag återvinner en läsenkät i förhoppning att de andra cirkusdeltagarna också delar med sig lite!

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
Charlaine Harris (11 st), Charlaine Harris, (8 st), Jo Nesbø (7 st), C.S. Lewis (7 st), Jane Austen (7 st, men har bara läst 1), Conn Iggulden (6 st, men eftersom dessa böcker inte är mina har jag bara läst 2).

Köper eller lånar ni mest?
Köper nästan uteslutande. Jag har kommit så långt att jag nästan alltid vet vad jag kommer att tycka om och det blir väldigt lite felköp nu för tiden. Jag vill äga mina böcker!

Sparar ni alla böcker ni köper?
Nästan alla. En del tycker man ju såklart inte om och dem brukar jag ge bort. Antingen till vänner, minibiblioteket på jobbet eller till Myrorna.

Inbundet eller pocket helst?
Pocket. Nästan varje gång! Det är ju dem man kan ha med sig. Däremot köper jag inbundet när mina favoritförfattare kommer med nytt och man inte orkar vänta på pocket. Det händer dock lite då och då att jag även köper i pocket när det är dags. Det brukar också bli en del klassiker och nobelpristagare i inbundet. Men annars nej, för omständigt.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv?
Det bör vara något jag läste när jag var yngre. Nu har jag insett att det finns alldeles för många bra böcker och får lite ångest när jag inte hinner med allt. Jag gissar på Agnes Cecilia och Tordyveln flyger i Skymningen av Maria Gripe, Spelkortsmysteriet av Jostein Gaarder och så har jag ju läst Twilight några gånger också :)

2 kommentarer:

Evelina sa...

åh, roligt med enkät! den ska jag sätta tänderna i lite senare...

Hanneles bok-paradis sa...

Det finns en del böcker av samma författare i bokhyllan, som jag inte läst ännu..