onsdag, december 14

Die Selbstmord-Schwestern

Det var ju jag som valde bokklubbsböcker till omgången vi läste sist. Själv fick jag The Virgin Suicides, en bok som jag hade sett fram emot ett himla bra tag, trots att jag tidigare haft problem med författaren.

Men nej. Den funkar inte. Jag får problem igen och det går segt som kola, flera gånger vaknar jag till av att boken faller ner på golvet när jag somnat och den fångar mig inte alls, den är till och med segare än Middlesex (som jag faktiskt gillar, så här i efterhand).

Jag kan inte sätta fingret på vad som inte är bra med historien. Den intresserar mig och den hade kunnat bli bra, det är till och med så att jag funderar på om det är för att jag är gravid som jag tycker att den är svårläst, men när jag kommer till vår bokträff och Sara säger att hon också ogillade den bestämmer jag mig. Det är inte någon tips!bok.

Den får betyg tvåkommaåtta.

Inga kommentarer: