onsdag, april 20

Cirkeln

Jag är otroligt pepp på ungdomslitteratur numera. Det var väl nån sväng där, eh typ 17-23, när det kändes viktigt att läsa böcker riktade till VUXNA. Men sen: oh my. Harry Potter, Twilight-serien och diverse svenska ungdomsromaner.

Och nu är Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren här. En trilogi, som hajpats både här och där på senaste. Läspeppen! Wii!

Det är så många böcker jag vill läsa just nu (Eating animals står fortfarande i bokhyllan och tittar på mig), ändå ägnar jag mest tid åt tegelstenen som bokcirkus! läser just nu. Snart, snart klickar jag hem Cirkeln tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klickade precis hem den (+ 2st Ruth Galloway-deckare av Elly Griffiths - mkt kul/smart/bra spännings-litt, peppen är sjukt stor!

Ela sa...

Jag har läst lite mer av hälften av Cirkeln (och gillar massor!), men så kom The Forest of Hands and Teeth, The Dead-Tossed Waves och The Passage ivägen. Vet riktigt inte hur jag ska hitta all den tid jag behöver för att läsa...