söndag, april 17

E-boken ökar

I början av helgen svischade nyheten E-boken större än pappersvarianten i USA förbi mig på twitter och i dagens SvD finns en notis. Det är rätt häftigt det här. Minns att jag tyckte det såg så jävla konstigt ut när jag gick i New York för snart två år sen och såg personer sitta på trappor i solskenet och läsa på läsplattor. Nu börjar jag bli mycket sugen själv att tjyvlåna min killes iPad ett par dagar och plöja någon e-bok, typ Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag. Vill ni läsa hela engelska artikeln i Guardian hittar ni den här: Ebook sales pass another milestone.

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Hmm...hittills har jag varit skeptisk, forutom att att det ar praktiskt nar man reser, men...man kanske skulle ge det en chans...?

Metta Karlsson sa...

Jag har alltid tänkt att jag sif skulel ha en surfplatta, fast vad ska jag med en surfplatta till är jag har en iPhone och en MacBook? sambon köpte en Kindle på Amazon och jag älskar den. enkel, den lyser inte, ingen touch utan bara läsa och man klickar på en knapp på sidan när man ska bläddra. Jag vill ha en sådan med, men känns lite dumt när han redan har en. Men inte kan man väl dela på en läsplatta när båda vill läsa?