söndag, mars 27

Onsdagens event


I onsdags tippade jag och Cia iväg till eventet för Sanningen om Alice. Jag stod nog mest för tippandet, faktiskt, Cia gick mest i rask takt för att det var så djävla kallt. Eventet hölls i Nobelmuseumet, som min pappa tjatat om att han vill besöka i ett par år nu.

Det bjöds på mat och vin. Man vet att det är ett bra event när det bjuds på vin. Ett fantastiskt tillfälle för alla under arton att få sig ett tjuvnyp (nej, det genomfördes ingen legitimationskoll, endast påstående "du är väl över arton?"). Ett fantastiskt tillfälle för mig och Cia att dricka vin mitt i veckan.

För eventet stod Skugge & Co. Bra med eventet var den otroligt generösa påsen man fick i slutet. Att vi fick trevliga Åsa till bordet, från bloggen Lilla Gumman. Det var en bra afton. Mindre bra att man fick förhandsexet av boken ungefär en till två dagar innan event, så det var få som hade läst ut den. Det hade även bjudits in lite allmänt löst folk, alltså inte bara bokintresserade, vilket gjorde att bokdiskussionerna inte precis haglade. Förstå mig rätt, det var fantastiskt kul att träffa andra bloggare (och löst folk), men syftet som jag trodde var boken, kom lite i skymundan.

Andra Bokcirkus!deltagare har varit väldigt avundsjuka på våra påsar och jag lovade att redovisa vad vi fått. Vi fick en sarong/halsduk, kräm från Stockholmsgruppen*2, hårvax, hårspray, bubbelvatten, choklad, te*2, en tidning. Kan ha glömt något.

Inga kommentarer: