torsdag, juli 12

Medelhav och annat skryt

Läslusten kom ungefär samtidigt som semestern för mig. Tur det! Nu har jag spenderat två veckor i södra Frankrike med dagliga salta bad, vackra byar och nattliga läsmaraton.

Bäst var The other hand (som Linn också älskade). Eller The imperfectionists. De är faktiskt ruggigt bra böcker båda två och springer över mållinjen samtidigt. LÄS!

Sen gillade jag faktiskt Jellicoe Road rätt mycket, till skillnad från somliga. Och Vi har redan sagt hejdå var helt okej, även om den inte drabbade mig. Intressant det där med hur jag kände igen vissa delar av mitt eget singelliv i Stockholm, tror att det gjorde boken bättre, ännu mer realistisk. Plus: gillar att kapitlen inte kommer i ordning!

Sämst var The Greatest Love Story of All Time. Den kan ni hoppa över. Det var tråkig Bridget Jones-underhållning, och när jag tänkte att jag ville ha något lättsmält så blev det bara skämskudde och tråk av det. Har generellt svårt för böcker där jag måste skämmas för huvudpersonen, har alltid haft.

Guideboken var helt okej, fast vi använde mest kartan för att inte köra fel. Det gick oftast bra, men inte alltid.

1 kommentar:

Anna Granström sa...

The other hand är en av mina favoritböcker, alla tider. Älskade den.

The imperfectionists läste jag ut igår, gillade den mycket också!