onsdag, januari 4

Veckans boktips v. 1

Och så var det nytt år och nya tider och nu ska vi ta tag i våra liv och bli nyttiga och känna oss PEPP! Fast iallafall jag helst bara vill gå hem och dra mitt (nya, fluffiga) täcke upp till hakan och läsa en bok och prokrastinera Det Nya Livet ett litet tag till. Och den perfekta boken att starta året med är Daniel Åbergs Vi har redan sagt hejdå som jag köpte från författarens egna webshop och fick boken jättesnabbt och med en liten handklottrad hälsning från the author himself. Just nu är tyvärr den shoppen lite stängd, men den kommer återuppstå snart igen.

Vi har redan sagt hejdå har allting en bra bok behöver. Jag läste ut den på två timmar inatt för jag "bara skulle läsa ett kapitel" och sen kunde jag inte sluta. Jag ÄLSKAR Daniels språk. Jag tyckte om det redan när jag läste hans debutbok Dannyboy och kärleken, men då var jag inte lika förälskad i storyn som jag blev nu. Vi har redan sagt hejdå är en bok om livet, om ensamheten och närheten och rädslan och glädjen och sorgen. Det är en hittepå-roman, jag vet det. Men det känns som att allting som står är sant och verkligt och händer i så många huvuden och hjärtan i realtid.

Jag är mycket glad att jag startade läsåret 2012 med Daniel Åbergs ord. Jag tycker att ni ska göra det också.

Inga kommentarer: