onsdag, december 28

Veckan boktips v. 52

Det är så himla skönt att hitta läslusten igen. Jag vet liksom inte riktigt vem jag är när jag hellre tittar på random tv3-produktion än att läsa en bok. Det är lite som om Nalle Puh skulle vakna en dag och ba honung? Nä, det vill jag inte ha. Min universallösning på läslustbrist har alltid varit och kommer alltid att vara chicklit. Lätt, snabbt, relativt smärtfritt (minus lite tårar här och där).

Om du också känner att julen är ganska mycket annat än stressfri och tycker att Kalle Anka-pocket är lagom svårhetsgrad på läsningen så tycker jag att du ska ta och inhandla Nick and Norah's infinite playlist av Rachel Cohn och David Levithan. En bok om att vara ung och vuxen och liten och stark och självständig och behövande och kanske en smula kär. Lika lättläst som Kalle, lika personligt skriven som en dagbok. På det bra sättet.

Och eftersom det är jul and all så kan jag ju tala om att boken även finns som film ifall du hellre stirrar in i en skärm än att bläddra i en lagom tjock bok.

Inga kommentarer: