torsdag, december 15

The Perks of Being a Wallflower – igen

Emma Watson spelar en av huvudrollerna i filmen som kommer nästa år.
Jenny delade ju ut olika bokklubbsböcker denna gången och jag fick Stephen Chboskys The Perks of Being a Wallflower. Himla glad för det är jag eftersom jag älskade älskade älskade den. Lille Charlie, huvudpersonen, han skriver så att man engageras och vill ta hand om. Varje kapitel inleds med "Dear Friend" – han skriver brev till någon som han egentligen inte känner. Han vill bara berätta för någon. Jag tycker att stilen och språket påminner om James Freys sätt att skriva och läser man denna blogg vet man ju att de flesta av oss älskar James. Så även jag. Det är en lättläst bok som är varm och fin samtidigt som det lurar ett mörker i bakgrunden. Charlie mår nämligen inte bra. När jag läste den gick jag och funderade på hur det skulle gå för honom. Jag berättade för min pojkvän att jag var lite orolig för huvudpersonen i min bok och förklarade mina farhågor. Charlie är så äkta. Charlie berättar lite om hur han mår i sina brev men mest berättar han om sina betraktelser. Rätt upp och ner. Helt enkelt. 

Jag tänkte att jag skulle ge den 4,7 poäng eftersom jag har svårt att go all in. Men, whattheheck, jag ger den en femma.

Evelina har för övrigt också skrivit om boken här på bokcirkus! en gång i tiden. Hon gillade också.

1 kommentar:

Evalinn sa...

Den låter helt underbar!