söndag, oktober 2

Serien som lärt mig allt jag inte visste att jag ville veta om Stockholm

Nu har jag läst klart Mina drömmars stad-serien och det känns faktiskt inte så tomt som jag trodde det skulle kännas. Det var liksom slut där, han kunde dra ut det längre, den käre PA, det kändes rätt att det skulle ta slut.

Den här serien alltså. Den har lärt mig nästan allt jag vet om Stockholm i dag. I fredags var jag på museum med jobbet och gick runt och bara just det, det har jag läst om! och ja, det måste stämma, så var det i PA:s böcker.

Och sen har ju PA skrivit ännu en serie. 2012. Det får bli året då jag läser serien som börjar med Vävarnas barn, hans andra Stockholmserie som utspelar sig innan stadserien.

Så. Nu ska jag sluta bloggälska Fogelström på ett tag.

1 kommentar:

Josefin sa...

Ja, jisses. De där böckerna är underbara ju. Döpte till och med min dotter till Lotten. Kan i och för sig ha en hel del att göra med min farmor, men ändå. PER ANDERS FOGELSTRÖM, en fantastisk man.