tisdag, juli 19

Veckans boktips v. 29

Jaha, vi hoppade över en liten vecka igen då. Så blir det när man, det vill säga jag, har semester. Dessutom var jag faktiskt tvungen att läsa lite böcker så jag har nåt att tipsa om också, eller hur? Vi är ju mitt inne i semestertider och då passar det bra med en semesterbok. Jag vet inte med er, men semesterbok för mig är inte nån svår rysk tusensidorsbok. Nej, en semesterbok är en sån som man plöjer igenom på några timmar eller nån dag sådär och som lämnar en ganska behaglig känsla i magen. Som semester i allmänhet liksom. Tiden bara försvinner och kvar finns en ganska god känsla. Enough with the babbel already.

Veckans boktips: Jonathan Troppers Konsten att tala med en änkling. En väldigt varm bok som fick mig att skratta högt vid flera tillfällen och knöt ihop hjärtat vid andra. Till en början störde jag mig på att jag läste den på svenska, men språket och historien tog över och i slutet kände jag inte ens av det. Så bra tycker jag att den är. Men. Gillar ni engelska, läs den på engelska istället.

Jenny, den här boken är perfekt om du fortfarande inte har fått igång lässuget!

1 kommentar:

Jenny sa...

Och bok.nu tror att jag kommer att gilla den!