tisdag, mars 8

Hett tips!

Jag var precis tvungen att ta en liten kaffepaus och slösurfa på Adlibris och då hittade jag We are all made of glue av Marina Lewycka för bara 55 kronor. Och då tänkte jag att vad har man en bokblogg till om inte att tipsa om böcker, så klickklickköp.

Såhär tyckte jag om boken när jag läste den för nåt år sen eller så:

We are all made of glue av Marina Lewycka. Precis den här boken har jag känt för att läsa, fast jag har inte vetat att det är just den. Ibland säger jag att jag läser för språket och det gör jag. Men när det kommer en bok som har en historia, som har fantastiska personporträtt, som har konversationer som man liksom hör i huvet då är det bara att kapitulera. Jag läste A short history of tractors in Ukrainian när den kom också och jag gillade den, men jag kanske inte tog in karaktärerna ordentligt. We are all made of glue är kanske den bästa boken jag har läst iår.
Betyg:5/5

Inga kommentarer: