torsdag, mars 10

Hej inkasso!

När svensken blir sur så knyter hon näven i fickan (om det inte gäller kundtjänst, blir man sur när man ringer kundtjänst är det tillåtet att skrika och svära) och skriver en arg insändare när hon kommer hem. ELLER så skriver hon ett argt blogginlägg.

Jag hade två räkningar hos Adlibris. Älskade Adlibris. Betalade båda på samma ocr-nummer för att... det är så jag brukar göra ute i stora världen. Idag fick jag inkassobrev på en av räkningarna. Ringer inkasso, som säger att alla pengar inkommit, det är bara det att jag fortfarande måste betala in den där summan som inkasso vill ha. För det var inga problem att fixa så att pengarna hamnade rätt, det var bara det att det hade ju gått till inkasso (jag hade kunnat få fyra böcker för de pengarna).

Och ja, det stod ju säkert i någon liten, liten text någonstans på räkningen, men det gör mig ändå sur.

Och nej, jag skriker aldrig, aldrig på folk i kundtjänst, men jag omprövar beslut ganska ofta.

2 kommentarer:

Boktagen sa...

Jag har varit med om exakt samma sak med älskade Adilbris räkningar.
Jag var svensk och eldade upp räkningen jag fick från inkasso. Självklart efter att jag hade betalt den. Men jag låtsades att den var obetald. Det kändes bra just då.

Jenny sa...

Haha, åh, jag önskar att jag hade kvar min så jag hade kunnat bränna skiten!