torsdag, juli 8

Tjärlek till en bok

Ojojoj.

Just nu läser vår bokcirkuscirkel boken Bright Shiny Morning av James Frey. Jag är hunra sidor in och jag kan redan nu säga att det är kommer vara en av de bästa böckerna jag läst. Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på den.

Vi får inte diskutera böcker innan vi har våra bokklubbsmöten egentligen, men det skiter jag i den här gången. Är ni smarta där ute, och det tror jag att ni är, så köper ni den här boken (som bara finns på engelska (tror jag), eftersom

"Sverige gav Bonnier Fakta ut den svenska översättningen, "Tusen små bitar", och uppföljaren "Min vän Leonard". Men de har tackat nej till "Bright Shiny Morning".
- Vi var några stycken här som
läste den, och den kändes inte superhet, säger förläggaren Abbe Bonnier." - DN

Läs den med oss! Den 3 augusti kommer vi att träffas och prata om den här boken.

Inga kommentarer: