onsdag, juli 7

Köpstopp? Haha!

Traskade in på Stadsmissionen i ett helt annat ärende än att köpa böcker. Klev ut därifrån med tre nya böcker och kassakillens kommentar ”Perfekt sommarläsning!” i hjärnan som försvar till varför jag fortsätter att köpa böcker fast jag har köpstopp. Utöver sommarläsningen så har jag haft Christian Jungsted – Undantaget skrivet på en post it-lapp sen en kollega tipsade mig om boken för kanske ett år sen. Och så har jag ju faktiskt letat efter del två och tre i Jan Kjaerstad serie, Erövraren och Upptäckaren (köpte ju Förföraren förra gången jag bara råkade shoppa lite böcker). Om jag nu bara kan få lite läsro och fler timmar på dygnet så kan jag kanske tillåta mig själv att köpa fler böcker framåt år 2012.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag bröt också mitt köpstopp. Igår. Jag skämdes lite, men gömde inga böcker för min pojkvän.

Evelina sa...

Min kille har sagt att man kan köpa hur många böcker som helst (antagligen för att han också gör det...). Däremot börjar jag skämmas för mig själv nu. De ligger i drivor de där böckerna.