tisdag, juni 8

Evelinas bokenkät.

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
Har precis gjort en utrensning av böcker så det är kanske lite missvisande mot hur det såg ut för bara en stund sen, men ändå: Selma Lagerlöf (12 st, men åtminstone fyra dubletter), Leif GW Persson (7 st), Margret Atwood (5 st), Hjalmar Söderberg (4 st), Toni Morrison (3 st). Jösses så mycket finlitteratur det blev! Handlar antagligen mer om hur jag rensat än vad jag faktiskt läser.

Köper eller lånar ni mest?
Köper. Allra helst second hand just nu. Lånar de böcker som nyss kommit ut/är svåra att få tag på.

Sparar ni alla böcker ni köper?
Nej, det ryker en hel del i mina rensningar. Jag sparar bara böcker jag kan tänka mig att låna ut till någon någon. Resten går till vänner, bekanta och välgörenhet/second hand.

Inbundet eller pocket helst?
Helst pocket pga bekvämligheten. Men inbundet är tjusigt i bokhyllan.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv?
Läser som sagt väldigt sällan böcker mer än en gång, men det är med största sannolikhet Den hemlighetsfulla ön av Jules Verne.

Inga kommentarer: