fredag, juni 11

Anna gör minsann också läsenkät

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?
Jag har inte särskilt många av samma författare, det är rätt så utspritt där faktiskt. Men, eh, om jag ska vara helt ärlig (och det ska man väl) så är det faktiskt chiclitten som segrar där. Pinigt, men sant: jag har sju böcker av Sophie Kinsella. Sen är det ett stort kliv (genremässigt) till nästa: Shakespeare. (Väger pinigt och pretto upp vartannat kanske?) Därefter har jag väl kanske max två böcker per författare. Paulo Coelho har jag två av t ex. Dem har jag fått i present och inte läst ännu. Jag har två böcker av Marian Keyes, två böcker av Doris Lessing.

Köper eller lånar ni mest?
Jag försökte låna för att spara pengar men när man ändå glömmer bort att lämna tillbaka bokjävlarna så lönar det sig liksom inte. Nu beställer jag mest på nätet, det verkar ändå vara svårt att få tag på böcker i butiker tycker jag. Alltså sådana dära fysiska butiker där man går in och tar boken i handen. Där finns bara det allra senaste eller mest populära.

Sparar ni alla böcker ni köper?
Ja det mesta. Tills jag får för mig att jag ska rensa ut (händer mest bara vid flytt, alltså inte så ofta). Men gillar Jennys grej med att lägga böcker på tunnelbanan och se när folk hittar dem. Det vill jag också göra!

Inbundet eller pocket helst?
Jag köper bara pocket. De inbundna som jag har är presenter.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv?
Jag brukar inte läsa om böcker så jag vet faktiskt inte. Men när jag hade läst Bridget Jones dagbok gick jag tillbaka ibland och läste lite till och från och här och där. Som regel blir det bara en gång dock, sen vill jag vidare till nästa bok och nästa och nästa!

Inga kommentarer: