tisdag, januari 1

Vilken bok fick du i julklapp?

bokcirkus! svarar:
Fick du böcker i julklapp? Vilka böcker?


Evelina: Jag fick inte en enda bok! Det var lite märkligt. Men samtidigt är jag glad, för det betyder ju att jag själv "måste" köpa de böckerna jag önskade mig.

Cia: Jag fick Det Röda Fältet av Mo Yan. Oftast blir det något av årets nobelpristagare i litteratur varje jul, men det hade jag hunnit glömma så det blev en jätterolig överraskning. Det ger mig ett tillfälle att läsa något jag antagligen inte skulle ha gjort annars.

Jenny: Jag fick Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri och den nya av Nina Hemmingsson, med en urfin dedikation i!

Sara: Jag fick Gräspojken av Christer Lundberg (Christer i P3 that is!), Resa i Sharialand av Tina Thulander, Little Bee av Chris Cleave (ja, den som jag utsåg till 2012 års bästa bok, fastän de bytt namn på den?!) samt diverse pekböcker, sagoböcker samt en sångbok. Fast de sista var kanske mer till min son, om vi nu ska vara noga.

Anna: Jag har inte fått några böcker.

Vilka böcker fick ni?


3 kommentarer:

Anna sa...

Jag blev också förvirrad ang titeln på Little Bee, men den heter tydligen det på den amärikanska marknaden.

Och tack bokcirkus, grymt bra boktips.

Evelina sa...

Aha, tack för förklaringen.

Och tack för fina ord, tack för att du läser!

Tim sa...

Jag fick Tap Dancing to Work en bok om Warren Buffet och Alkemisten. Mycket bra böcker :)

/Tim