söndag, oktober 14

Chimamanda Ngozi Adichie i kvällens Babel

I kvällens Babel är Chimamanda Ngozi Adichie gäst. Jag är inte den som tittar på Babel varje vecka eftersom jag inte alls tycker att programmet konstant är bra, men ikväll kommer jag att titta. Vi har ju bloggat rätt mycket om henne här på bokcirkus!, plus att vi betygsatte hennes Purple Hibiscus/Lila Hibiskus som den andra bästa boken vi läst tillsammans. Nu läste vi ju den boken innan vi ens skapade den här bloggen så det finns inget inlägg att länka till. Men ni får tro oss ändå, så att säga. 

2 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Tittar överhuvudtaget väldigt lite på TV, Babel har jag bara sett nån enstaka gång, glömmer liksom bort. Men tack för tipset, håller på att läsa En halv gul sol just nu så det skulle passa bra:)

Evelina sa...

Jag glömmer också lätt bort, men är mycket glad över att Svt Play finns. Har höga förhoppningar om ikväll, hoppas de infrias.