onsdag, juni 27

Den lilla boken om den lilla frun

Hundra sidor i en liten bok med ett innehåll som inte alls vad var jag tänkt mig. Linn tyckte att Kaufman upprepar sig från hans andra böcker, men jag har inte ens läst något annat av honom. Och jag vet inte vad jag tycker om The Tiny Wife. Det känns som en fabel fast utan den där moralkakan. Eller så fattade jag den inte helt enkelt. Ungefär som en pixibok för vuxna, fast utan bilder. Å andra sidan fick jag tips på twitter att den svenska varianten går att få med fantastiska illustrationer, vilket säkert förhöjer läsupplevelsen ett par snäpp. För det här var mest bara annorlunda och samtidigt Jaha? Eller, som sagt, så fattar jag inte grejen. 

1 kommentar:

Jojjo sa...

Ungefär så kände jag efter "the waterproof bible" eller snarare som att det fanns en finfin moralkaka inbyggd som jag bara inte riktigt kunde hitta. Frustrerande! Var dock okoncentrerad under läsningen så kanske borde läsa den igen? För den var ändå rätt underhållande!