söndag, mars 4

The Sense of an Ending - Julian Barnes


Man kan säga att det tog sin lilla tid innan jag kom mig för att skriva ner vad vi pratade om när vi pratade om vår (näst) senaste bokcirkelbok. Så lång tid att jag faktiskt har förlagt anteckningarna. Jag minns dock att vi pratade en del om att vi både tyckte att boken var lite långsam och halvtråkig, men också att vi ändå tyckte väldigt mycket om den. Vi pratade också om vad vi hade gjort och läst eller inte läst under julen. Men mest pratade vi nog om vad Jenny gjort under julen. Henry var nämligen med på sin allra första bokcirkus!träff bara tre veckor gammal och fortfarande med några dagar kvar till det datum det var tänkt att han skulle komma.

Något annat jag minns från den träffen var att samtliga betygsättande deltagare för första gången i bokcirkus! historia satte exakt samma betyg på boken. 3,7 blev det samlade omdömet.

Inga kommentarer: