tisdag, februari 14

Att förstå en kille

Jag hade Linns tips i bakhuvudet när jag gick och strök över mina böcker för att välja en ny bok att läsa. Älskar att välja ny bok att läsa, men har alltid beslutångest deluxe. Oftast tar jag med mig tre olika böcker till sängen, läser baksidetext, första sidan och sen blir det som det blir. Det blev Daniel Åbergs bok Vi har redan sagt hejdå, som jag hade i hyllan efter något event jag varit på.

Älskade boken, hatade pratet på nätet om den. Tydligen ska den vara bra att läsa när man vill förstå hur en kille tänker. Jag hade kunnat berätta det för er om det var enda anledningen till varför ni valde att läsa den.

Killar tänker som tjejer.

Så, mysteriet löst. Den där boken hade lika gärna kunnat vara skriven av en tjej, om en tjej. Jag har sagt och skrivit det så många gånger: alla killar är inte likadana, alla tjejer inte samma sak. Hur killar tänker går inte att lista ut för det finns flera miljarder, alla tänker inte likadant. Lika lite som jag tänker likadant som till exempel min granne, för att hon råkar vara tjej.

Men Daniels bok: läs den!

Inga kommentarer: