onsdag, januari 18

Prischock!

Eftersom jag glömt bort att beställa nästa bokcirkus!-bok på det hära Internet tänkte jag vara smart och kila iväg till en butik och köpa den istället. Så jag skulle kunna börja läsa direkt och slippa vänta en vecka och sen känna sig lite stressad. Så jag gick till stora Akademibokhandeln här i Stockholm. Fantastisk butik! Blir lite lycklig varje gång jag är där. Får hålla mig i skinnet för att inte köpa upp hela butiken. Eller ja, idag var det inte så svårt att hålla sig i skinnet. Hade samlat ihop en rejäl hög med böcker, som jag inte hade en aning om att jag tänkte köpa när jag klev in i butiken, då jag fick syn på prislistan på pockets. Om jag hade köpt bokcirkus!-boken online hade den kostat 44 kronor. I butik kostar den 82. 82!!!! Det är alltså nästan dubbelt så dyrt. När hände det här? Jag har en bestämd uppfattning om att böcker i butik kostar en tjuga mer än på nätet. Men det dubbla? Är fortfarande i chock. Och 82 kronor fattigare (de andra böckerna ställde jag raskt tillbaka). 

3 kommentarer:

Monika sa...

Det var nog faktiskt ett bra tag sedan det hände :) Men jag blir fortfarande chockad när jag går in i en fysisk bokhandel. Det är trist att det blivit så.

Böckerx3/Metta sa...

Det är vansinne! Det blir svindyrt även om man går på "ta fyra betala för tre"

Maria sa...

Jag har börjat se det från andra hållet. Det är nog inte bokhandlarna som är "vansinnigt" dyra utan nätbokhandlarna som är väldigt billiga och vi har vant oss vid det.