fredag, september 2

Precis så!

När man blir gravid och berättar det för folk så är det så där... va? Varför cirkulerar inte världen runt mitt ofödda barn? Varför pratar folk om annat? Man går gatan fram och förstår inte riktigt hur folk kan prata om träning, lunchdejter och höstäpplen när de egentligen borde sjunga hallelujahyllningar över vår ofödda bebis.

Då är det skönt att ha en bästis som förstår det där med det som är den enda, riktiga i livet och köper present till en. En av mina bästisar (ja, jag har fler än en) köpte serieboken Bebisbekännelser av Lotta Sjöberg till mig.

Jag är nu i vecka tjugotvå, vilket i boken borde vara någonstans i boken där hon inte kan knäppa byxorna. Hittills i boken har det varit hahahaha, PRECIS SÅ! Vilket är lite läskigt, för då borde resten av boken vara ungefär lika. Vilket inte är så kul, för lite längre fram verkar det som om hon går sönder när hon föder. Så ska inte jag känna. Jag ska ha all knark som finns och ligga och fnissa lustgas.

Men i alla fall - bra bok. Köp till någon gravid!

Inga kommentarer: