torsdag, september 15

Inget ont som inte har nåt gott med sig

En dålig sak med mitt liv just nu är att jag inte har några fönster hemma och att få nya tar av nån konstig anledning tio dagar och om ni inte har märkt det så är det typ höst nu, iallafall på nätterna, så jag får sova i vardagsrummet. På en uppblåsbar madrass som kanske inte är den obekvämaste i världen, men absolut inte står upp mot min egen säng. Plus att hela mitt vardagsrumsgolv i princip är ett gytter av madrass, täcken, kuddar, filtar och damm. Vet ni hur mycket extra damm det verkar generera att ha alla dessa sängtillbehör i vardagsrummet? Eller så ser jag det bara just nu för att jag ligger med näsan 15 centimeter över golvplankorna. Nu tänker ni säker men vad har det med böcker att göra? Det här är en bokblogg faktiskt! och det kan man ju förstå.

Men såhär: Kallt i lägenhet -> kan inte bo där i helgen -> åker hem till mina föräldrar -> måste åka tåg -> på tåg får man läsa böcker -> YEY!

Nu måste jag bara tänka över vad jag ska läsa för nånting. För tåglitteratur (alltså litteratur, what am I? 84 år gammal/prettohipster?) räknas liksom inte in i den vanliga bokskörden och därför är det okej att köpa en ny bok (!) på Pocket shop på centralen innan jag åker. Jag tänker ungdomsbok. Alltså mmm...ungdomsbok.

4 kommentarer:

sara sa...

Jag tycker att du ska läsa "Det händer nu" av Sofia Nordin! fin ungdomskärleksbok.

Feuerzeug sa...

Tåg + böcker = sant

Det är det SJ borde fokusera sin reklam på.

Hanneles bokparadis sa...

låter tufft....

Linn sa...

Sara: Tack för tipseT! Skriver upp på min lilla lista här.

Feuerzeug: (phew, var tvungen att trippelkolla så jag stavade ditt namn rätt) Jag VET! Istället för att man kan hångla eller leka med sin onge liksom. Att man får vara ifred och läsa bok. Pitchar du det?

Hannele: Äsch.