måndag, juli 18

Varje gång jag tog upp boken tänkte jag på låten I want Candy av han den lille Aaron Carter

Jag lånade boken LA Candy av Anna som hade lånat den av Linn (tack Linn!) och därför borde det vara en av de mest lästa i bokcirkus!. Lite märkligt kan tyckas, jag vet inte om vi är ett gäng tjej som är snygg och träffar snygga killar, lite blåst, men oj så charmig-läsare. Men samtidigt läser vi den ju.

LA Candy är skriven av Lauren Conrad (so they say, man vet ju aldrig när det är spökskrivare etc) från mtv-serien the Hills. Boken är ungefär som the Hills. Alla är tjejer är vackra. Alla killar är vackra. Lägenheterna är vackra. Bilarna är vackra. Och jag kan inte låta bli att jämföra boken med Sofi Fahrmans Elsas mode, då båda böckerna handlar om tjejer som är vackra(!) och får lite som de vill efter lite strul (ungefär som i en romantisk komedifilm, där kille möter tjej, eller tvärtom sen kommer den där fnurran på tråden, men don't worry, vi vet ju alla att det kommer att lösa sig på slutet, för det är så livet är för de vackra i sagan).

Är det bra då? Jag vet inte. Jag vill svara nej, för jag vill tycka om smarta böcker, böcker som tänker, böcker som tagit tid att skriva. Men det måste ju finnas någon anledning till att jag läser ut de här böckerna på några timmar. Det är lätt, det är rosa, det är fluffigt och ibland, mellan varven kanske man behöver det.

1 kommentar:

Evelina sa...

Åh, jag vill också läsa den här sen!