måndag, juni 6

Sommarläsning.


En röd dag ska helst spenderas på detta vis, tycker jag. Balkong, bok, vattenmelon, solsken. Läser Notes on a scandal av Zoë Heller, en bok som var rekommenderad i en bokhandel i London när jag var där. På omslaget står det att den ska vara "fascinating, brilliant, horribly addictive", men jag har ännu inte drabbats mer än att jag faktiskt läser vidare. Den finns tydligen även som film, men jag har inte sett den. Känner att jag borde gilla, dock. Ni vet, sådär som man känner ibland innan man börjat läsa en bok. Handlingen är ändå skolmiljö, which I love, men handlingen, en lärare som inlett en romans med en elev, gör det knepigt att känna sympati för någon (!) i boken. Än så länge känns boken som en jämn trea, varken mer eller mindre. Det kanske kommer, jag återvänder till balkongen och läser vidare.

Inga kommentarer: