måndag, februari 14

En liten introduktionslista

Hej, jag är ny här och just nu känns det väldigt iiiiiiiiiiiiiiih! Istället för att försöka mig på en krystad introtext snor jag helt sonika en boklista. Mycket smart av mig om ni frågar mig.

Senaste bokköp: Amazonshopping. Bland annat Microserfs av Douglas Coupland och The Imperfectionists av Tom Rachman. Microserfs för att jag dissade hans All families are psychotic och blev utmanad att läsa den och The imperfectionist för att den dök upp som rekommendation.

Senaste bibliotekslånen: Nån organisationsbok när jag skrev uppsats 2005. Jag gillar att äga böcker.

Senaste utlästa boken: L.A Candy av Lauren Conrad. Gud vad jag önskar att jag hade läst en annan emellan så jag iallafall kunde få låta lite smart när jag introducerar mig på en bokblogg.

Favorittidning: Sköna Hem, Filter och vilken skvallertidning som helst. Eller Elle Mat.

Plats där jag helst läser: Vadsomhelst som rör sig.

Så sorterar jag min bokhylla: Färg från början, men nu mest där det finns plats.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Tre trappor upp med hiss av Maria Gripe. Jag grät i timmar.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Förmodligen nån Jeffrey Deaver eller Marian Keyes.

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: Jonathan Safran Foers nya. Och (ehum) även fortsättningen på L.A Candy. Jag är besatt av the Hills, so shoot me.

Vad läser jag just nu? Gary Shteyngarts Super Sad True Love Story

Inga kommentarer: