lördag, november 6

Litteraturvetarskola

Böcker, böcker, böcker har på eget initiativ startat en helt fantastisk litteraturvetarskola! De engelska- och svenskakurser jag läste på gymnasiet var nästan uteselutande litteraturbetonade, det gick mer ut på att tolka olika sorters litteratur än att lära sig språket i sig. Sedan dess har mitt analyserande sakta men säkert gått tillbaka och nu för tiden gör jag det mest på enkel hobbynivå. Jag identifierar teman och vissa språkmönster, men inte så mycket mer än så.

Därför blev jag så glad när jag hittade litteraturvetarskolan. Det är uppfräschning och nytt och faktiskt riktigt roligt. Jag rekommenderar särskilt hemläxorna som liksom hela skolan är välutformade och pedagogiska.

1 kommentar:

Metta Karlsson sa...

Vilka fina ord, tack ska du ha :D