lördag, oktober 9

Min kamp

Jag har sett honom i Babel för ett tag sedan och nu även i Skavlan (ja jag är SVTplay-knarkare): Karl Ove Knausgård. Jag blir mer och mer sugen på att läsa hans "verk" Min kamp. Vad är det han har skrivit som är så utelämnande? Dels om sig själv förstås men även om människorna runt omkring. Hans fars närstående kallade det för "Judaslitteratur" för att Knausgård utelämnade så mycket om sin pappa. Och vad skrev han egentligen om sin exfru? Min norska väninna har läst de flesta av böckerna i serien och har hyllat dem. Jag har lovat att läsa och nu kan jag knappt bärga mig. Jag måste skynda mig igenom alla andra böcker jag nu läser för att kunna ta mig an första delen i Min kamp-serien som nu har blivit översatt till svenska. Jag vill läsa. Nu. Han verkar vara en intressant människa den där Karl Ove. Och eh. Ganska het också. Men ja, det är ju en helt annan sak.

Inga kommentarer: