onsdag, augusti 25

Elegant crime

Jag läser det här och blir sjukt sugen på att läsa Denise Rudbergs nya Ett litet snedsprång. Kan det verkligen vara så att den är annorlunda än hennes förra böcker? Jag tror att jag har läst två av Denise Rudbergs böcker och de är ju lättlästa och rätt så underhållande och sådär men... bra? Nja. Jag vet inte. Är dock lite spänd på det här med elegant crime efter allt snack. Så efter detta inlägg från Bokhoras Johanna L blir jag väldigt nyfiken! Dessutom är omslaget snyggare och det är ju alltid något. Har ni läst den? Vad tyckte ni i så fall?

4 kommentarer:

Anonym sa...

OM du läser den, berätta vad du tyckte. =)

Bokhora må vara positivt inställd, men många verkar tycka att det är mest samma lika under glättigare fasad.

Anna sa...

Men alltså, jag har ju inte lust att betala 150 pix för den, inbunden. Får se hur vi ska lösa det här. Kan inte någon ge/låna mig den? Tack.

Evelina sa...

Biblioteket! Resevera! Kostar 10 spänn.

Anonym sa...

Jag har läst Rudbergs nya bok i genren "Elegant crime" och är besviken (igen!). Tråkiga personer och dåligt språk i dialogerna (fast bättre än i flera av hennes andra böcker ska i rättvisans namn tilläggas). Polisutredningen är inget jag som läsare kan följa i någon större grad och jag tycker att både tillvägagångssätt och upplösningen är ologisk och bygger på enorma gissningar. Killen som utges vara en ensamvarg med ett lillgammalt språk pratar också som en "fjortis" emellanåt och verkar inte alls i fortsättningen av boken leva upp till sin beskrivning. Det eleganta saknar jag också, människorna i boken lever helt vanliga liv med disk, matlagning och relationsproblem. Tråkig och inkonsevent!