torsdag, april 22

Visa mig din bokhylla och du får kanske ligga

När jag var singel och yngre fanns det extremt mycket som kunde få mitt pannkakshjärta att smälta. Eller kanske inte smälta, men i alla fall tillfälligt gå i säng med random kille. Eller tjej.

Det jag gillade mest var när någon spelade i band eller kunde Litteratur. Då blev jag svag i knäna och låg typ redan på en blåsippeäng med handen under hakan och hans/hennes huvud tätt intill. Det var stora ord och små ord om Faust och Lundell och Strindberg. Och Marx. Ni vet? Jag har själv läst Strindberg och Faust och de är tråkiga så man trillar av pinn, men fina att imponera med. Det räckte med att man var på förfest hos någon klasskompis på universitetet, man tittade i deras bokhylla. Den var skitstor och fylld med litteratur att impa med och jag var fast. Redan i hans/hennes säng. Naken.

Det kunde bli tvärt om också. Man träffade någon kille, het blick, lockigt hår, tatueringar. Man följer med honom hem. Han har Marklund och självhjälpsböcker i bokhyllan. Man kommer på ganska snabbt att man glömt plattan på. Marklund är väldigt avtändande.

Min nuvarande kille har Bukowski och Homeros. Ni fattar...

Inga kommentarer: