tisdag, februari 5

Läsdagbok, uppföljning

Ni kanske undrar hur det gick med mina planer på Läsdagbok? Eller ja, det spelar ingen roll om ni undrar det eller icke, för jag tänker tala om det oavsett:

Hittade en snygg men oanvänd skrivbok hemma och tog den helt enkelt. Både för att jag inte orkade bestämma mig och att jag vill testa hur det är att ha en läsdagbok, om det är något jag gillar eller inte. Än så länge skriver jag upp bokens titel, författare, datum den är utläst, betyg och ett par korta meningar om mina tankar om boken. Skriver upp det så fort som möjligt efter att jag läst ut boken, men funderar även på att lägga till lite extra utrymme för kommentarer i efterhand. Känner relativt ofta att mina åsikter om en bok kan ändras lite över tid. Inte det att jag ändrar allt, men om jag läst ut en bok jag tyckte var megasuperduperbra och sen knappt kommer ihåg att jag läst den tre månader senare kan man ju fundera över hur jävla bra den där boken var, egentligen? 

Inga kommentarer: