tisdag, januari 8

En pilgrims död

Det har varit mycket om Palme på SVT de senaste veckorna. Dels dokumentären i tre delar om Palme, men på söndag börjar även En pilgrims död, en dramaserie som baseras på Leif GW Perssons trilogi om Palme-mordet. Jag klappade händerna av förtjusning då jag såg trailern för första gången. Hade faktiskt ingen koll på att böckerna skulle bli serie, och det är några av mina favvo-Leffe-böcker. Jag läser ju sällan samma bok mer än en gång, men har ändå en mental lista på vilka böcker jag skulle vilja läsa om, och där finns de tre böckerna med. En av anledningarna till att jag gillar hans böcker så mycket är att de känns så otroligt realistiska, vilket gjorde att jag efter att ha läst böckerna faktiskt på ett plan trodde på hans historia om vem som egentligen mördade Palme.

Det återstår väl att se om serien är lika bra som böckerna. Om ni vill läsa böckerna också (vilket jag tycker att ni ska, såklart), kallas trilogin Välfärdsstatens fall och böckerna heter:

Inga kommentarer: