söndag, december 9

Köpa tunna böcker som vunnit priser

Förra helgen var vi alltså i Cambridge. Och nej, vi hade inte så mycket utrymme i våra bagage. Evelina var så tokig att hon endast köpte vår aktuella bokcirkus!bok, men jag kan inte inte köpa några böcker. Det går inte, trots att jag har femhundra olästa böcker i bokhyllan redan. Så jag köpte några böcker som jag antagligen inte kommer hinna läsa (valde dock de som var lite tunnare framför de som var tjockare). 

Det blev The Song of Achilles av Madeline Miller pga vunnit Orange prize. The Tigers Wife av  Téa Obreht pga den stod där och var otjock och fin. Och Swimming home av  Deborah Levy pga Booker Prize Shortlisted. 

Sen behöver vi inte prata så mycket om att jag stod och fingrade på (okej hade lagt i min shoppingkorg) en bok som vi tydligen redan hade läsa i bokcirkus!.

Inga kommentarer: