onsdag, november 21

VARNING VARNING spoileralert!!!


Först vill jag sätta sådan där blå och vit polisplastsnöre runt hela det här inlägget samt ropa
 
VARNING VARNING
 
med hundra utropstecken för det kommer att komma spoilers här nere. Haru inte läst Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgrens Cirkeln och/eller Eld och känner att ni vill göra det utan att veta vad som händer så läs inte vidare.
 
Så.
 
En av sakerna jag gillar bäst med Engelforsgänget och främst då Sara och Mats är att de vågar ha ihjäl folk. Och att de vågar ha ihjäl huvudpersoner.
 
En av sakerna som jag gillar sämst med Engelforsgänget och främst då Sara och Mats är att de har ihjäl huvudpersonerna som är mina favoriter. Det gör mig extremt nervös inför tredje och avslutande delen. Kommer de att ha ihjäl Vanessa och/eller Linnéa innan de hinner få ihop det? Tänker de ha ihjäl Anna-Karin? I så fall kanske jag inte får veta hur det går med hennes mamma. Är det bara jag som är orolig för Anna-Karins mamma? Va? Va? Och Ida? Ska Ida få komma tillbaka på något sätt nu när hon är eliminerad? Jag har så många frågor. Hur ska de kunna rymmas i en enda avslutande bok?

Inga kommentarer: