torsdag, november 29

Unsuitable Men

Jag har haft en rätt dålig läsperiod på sistone. Med "på sistone" menar jag ungefär de senaste två månaderna. Jag har nyligen flyttat till en ny stad i ett nytt land och jag antar att det har påverkat läsningen något. Det finns så mycket att upptäcka att jag sällan sätter mig ned med en bok. Även det faktum att jag förut läste mycket på tunnelbanan och nu promenerar till och från jobbet gör ju att lästiden förändras en hel del. Numera läser jag mest innan jag ska sova. Jag har ännu inte någon riktigt bra plats för läslampa vid sängen så jag har helt enkelt satt en lampa i sängen. De senaste veckorna har jag bara läst en enda bok och det är Unsuitable Men av Pippa Wright. Det är lättläst, vilket en kanske kan förvänta sig. Jag vet inte om det är chicklitböckerna som håller väldigt olika kvalitet eller om det är jag som blir mer och mer kräsen men chicklitböckerna gör det inte riktigt för mig längre. Jag tyckte bättre om dem förr. Huvudpersonerna är exempelvis ofta lite puckade tycker jag. Jag tänker MEN KOM IGEN DÅ och jag vet ju väldigt tidigt hur böckerna ska sluta. Ja, ni vet säkert själva hur det är. Jag känner lite att Unsuitable Men är en axelryckning. Smått underhållande men faktiskt lite tråkig emellanåt. Och självklart förutsägbar.

Inga kommentarer: