torsdag, maj 31

Lekpark

Tidigare i veckan gick jag förbi parken som kallas Pundarparken på Södermalm, Stockholm. Fint smeknamn, men ja. Det är en punkarpark. Dock att den nu håller på att byggas om till en lekpark, med tema efter Fogelströms bokserie Mina drömmars stad. Och lekparken såg ut att bli så jävla snygg. Min man frågade mig vilken bok jag hade velat göra lekpark av och jag svarade på skoj McCarthys the Road. Sen kom jag på Charlie och chokladfabriken.

Vilken bok hade ni velat göra lekpark av?

6 kommentarer:

Hoffafloffa sa...

Alice i underlandet kanske?

Vad roligt att de väljer en icke barnbok som inspiration. Gillar dubbelt tilltal till barn och vuxna

Cia sa...

Sjukt bra grej ju! Men är det en pundarpark eller en punkarpark?

Mina förslag är ganska tråkiga och som att slå in öppna dörrar, men Harry Potter och Hungerspelen vore ju upplevelser på lite olika sätt. Spelkortsmysteriet av Jostein Gaarder vore nog också en hit!

Linn sa...

Men Cia, Hungerspelen? Really? "Här små barn, nu får ni ta EN leksak ur högen i mitten och sen ska ni slå ihjäl varandra en efter en." Jag tycker det känns lite morbitt.

Cia sa...

Jo, jag vet. Och tanken var mindre att barnen skulle göra det som att jag skulle göra det. Själva dödandet av varandra hade heller inte haft en plats. Grejen vore isf mer oväntade utmaningar utifrån som man skulle ta sig igenom. Håller dock med om väldigt morbitt.

Linn sa...

Det låter iofs roligt.

Jojjo sa...

Helt klart Alice i Underlandet (minus hallucinogena svampar, såklart).