söndag, maj 6

Elva frågor


Vi fick fick elva snabba frågor av bloggen Påhittade nöjen och här kommer svaren från mig, Jenny.

1. Vilken bok läser du just nu?
Jag har läst ungefär fem sidor ur vår bokklubbsbok I det förflutna, av Kate Morton.

2. Nämn en bra bok du läst nyligen.
Igår läste jag Jenny Häggs mamma solar brösten i sovrummet av Ida Säll. Det tog ungefär en timme medan bebis sov, fast att jag försökte läsa den långsamt. 

3. Nämn en klassiker du älskar.
En av mina bästa böcker är Wuthering heights av Emily Brontë. Åh, mörkret i den boken!

4. Nämn en klassiker du verkligen inte gillar.
Vi läste The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald i bokcirkus! en gång i tiden. Det kan ju ha varit för att jag råkade läsa den på lätt engelska(!), men det var en bok som jag ryckte lite på axlarna åt. Den var inte jättedålig, men inget som jag rullade runt av glädje av heller. 

5. Säg en bok du blev mycket besviken på.
Alla böcker av Curtis Sittenfeld. Jag tror varje gång jag läser något av henne att jag ska dö stora åh vad BRA!-döden, men nej. Det borde vara min typ av böcker, men det går inte.


6. Säg en bok du är riktigt nyfiken på.
Åsa Larssons nya. Ge mig i pocket N U!


7. Nämn tre av dina favoritförfattare.
Kerstin Thorvall, Elsie Johansson och Chimamanda Ngozi Adichie.


8. Nämn en genre du aldrig läser något av.
Säger aldrig aldrig. Men fackböcker läser jag väldigt sällan.


9. Nämn en av dina favorittitlar.


10. Nämn en klassiker du tror du skulle älska.
Böcker av Moa Martinsson. De verkar svåra att få tag på, men jag tänkte kolla på typ Myrorna. 


11. Ge mig ett boktips.
Boktips är så himla svårt, för de måste ges med en massa bokgrunds- och bakgrundsinformation: vad gillar du? Vad har du läst? Vad är du sugen på? Men Ida Säll, som jag precis läste ut: där har du ett litet tips.

Vi har även fått elva frågor från BellasBok, någon annan i bokcirkus! som känner sig manad?

Inga kommentarer: