tisdag, mars 13

Alla mina vänner är superhjältar

Jag lade boken på ett gäng servetter.
Linn älskar den. Hon har läst den på engelska och nu har jag fått den på svenska. Jag följde med Johanna K på bokmingel för den nya boken Alla mina vänner är superhjältar av Andrew Kaufman, som Pia Printz har gett ut och översatt själv. Mycket imponerande. Det ska bli kul att läsa. Oftast läser jag böckerna på engelska om det är originalspråket och jag är egentligen skeptiskt till att läsa det på svenska så det ska bli intressant. Jag är ju trots allt översättare så jag kan ju inte hålla på och vara skeptiskt egentligen, det passar sig faktiskt inte. Vi fick jazzmusik, ost och kex, vin och öl. Och sånt därnt mingel. Plus! Boken förstås och en matchande tygkasse till. Pia talade lite om superhjälteegenskaper och påstod att vi alla har sådana. Hon är till exempel mycket bra på att gå på after work. Själv tackade jag för mig med en mindre creddig egenskap, dock sann.

Mvh texttönt.

Inga kommentarer: