måndag, december 19

Veckans boktips v. 51

Beware bokhandlare, jag har kommit in i en läsfas igen (hurra!). Egentligen tror jag att det började med boken jag blev tilldelad på vår bokcirkus!träff förra gången. Nu kommer jag inte ihåg titeln, men jag läste ut den dagen efter jag fick den iallafall. Och jag kommer ihåg att jag gillade den, trots att det inte alls är min typ av bok. Ah well, det kommer ett inlägg på den också så småningom, det var inte det jag ville säga nu. Det jag vill säga nu är att jag tycker att ni allihop ska köpa Fup - A Modern Fable av Jim Dodge i julklapp till er själva för det är en hemskt bra bok.

Den är liten och göllig och snabbläst och fin och lite sorglig och med mycket hittepå, precis som det ska vara i juletider. Om ni liksom jag är lite kära i Andrew Kaufmann, Tao Lin och Erlend Loe tror jag att det finns en chans att ni får en ny crush här.

Inga kommentarer: