fredag, september 23

Thomas Bodström


Nu har jag varit och lyssnat på Thomas Bodström som berättade om vad som skedde bakom kulisserna. Precis innan seminariet höll jag på att springa rakt in i honom. Hejdade mig dock! Han berättade om sig och socialdemokratin och bjöd på både intressant info och skratt. Han är ju en mycket bra talare. Han förklarade att han tycker att det socialdemokratiska partiet är lite mossigt och traditionellt som det ser ut nu. Att man behöver ena och förändra partiet så att alla känner sig hemma. Han menar att om man har socialdemokratiska värderingar borde socialdemokraterna då vara det mest naturliga att rösta på. Och att många har socialdemokratiska värderingar, det är han övertygad om – han kallar Moderaterna en bluff som kallar sig för arbetarparti. Bluff! Han pratade även en del om att det är viktigt att kämpa med frågor som handlar om att lyfta fram kvinnor och ungdomar och att han tyckte att Mona Sahlin har fått mycket orättvis kritik och att hon är en bra politiker. Ja nu är ju inte detta någon politisk blogg, men det var lite av vad han sa. Jag lägger absolut inte några politiska värderingar i det han sa om politik och att han menar att socialdemokraterna är det mest naturliga. Absolut inte.

Vad gäller Bodström som person har jag inga kommentarer. För jag har absolut inte hört något om honom bakom kulisserna. Inget alls.

Marianne Rundström intervjuade honom och frågade hur han ville bli ihågkommen. "Jag vill påminna om att jag har gjort mål mot Hammarby" sa han.

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

och jag blev räddad av Leif Pagrotsky som hjälpte mej faktiskt att hitta ut.... när jag irrade runt på Bokmässan :)