lördag, september 3

Bokhoras femårsfest


I torsdags firade Bokhora fem år och jag och Evelina var där och deltog i festligheterna. Jag tog några bilder under kvällen men min telefon har gömt dem för mig så jag kan tyvärr inte visa. Nåväl. Jag har aldrig varit på en tweetup men för mig var det lite som en sådan. Man refererade till andra med deras twitternamn – "där står den och där är den och där är den" – och även om jag ville hälsa på alla fanns det inte tid/blev inte av. Bokhororna var jättefina och trevliga och superduperglada. De bjöd på välkomstdrinkar och vin, berättade om Bokhora genom åren och så hade de ordnat ett quiz för alla. Det handlade om litteratur och om bokhororna. Jag tittade på frågorna och sen tänkte jag att eeeh nä men jag lägger väl ner då. Jag kunde nästan ingenting. Och man vill ju inte fubba genom att vahettere...goggla. Då är man ju oärlig. Så jag satte mig ned och vilade fötterna istället. Och sippade på lite bubbel. Så där som man gör. Det delades ut vinster till de personer som faktiskt gjorde bra ifrån sig och det var ju fina priser men när vi gick fick vi alla världens finaste goodie bag bestående av massa böcker (förstås!) så jag tycker att samtliga fick väldigt fina deltagarpriser. Ja, som deltagare på festen menar jag. Jag deltog ju inte i själva quizzet. Dårå. Jag tror att alla fick olika böcker och här ser ni min hög. Översta boken är supersnygg, som ni ser. Den är jag jätteglad för! Jag har heller aldrig läst någon av Johanna Lindbäcks böcker men det ska jag ta och göra nu när jag har en i min ägo. Det var en jättefin kväll och vi vill tacka Bokhora för att de bjöd in och ordnade så bra!

Inga kommentarer: