tisdag, juni 28

Veckans boktips v. 26

Det verkar som om vi har gått på sommarledighet allihop här på bokcirkus!. Hemskt dålig stil av oss, tycker ni inte? Personligen har jag så mycket att göra så läsa är det absolut sista jag tänker på just nu, men för er som kanske har börjat er semester och har tid att läsa kommer här veckans tips. Den här veckan kör vi på tema känslostorm.

Her fearful symmetry av Audrey Niffenegger är faktiskt lika bra som A time traveller's wife, för att inte tala om hur fina omslagen är. Audrey Niffenegger är inte en författare man ska läsa om man gillar uppenbara happy stories. När jag läste den här boken blev jag faktiskt arg på författaren flera gånger under bokens gång för att hon låter den ta den riktningen den tar. Det är en bok som får iallafall mig att känna saker. Jag var arg och ledsen och vemodig och glad och irriterad. Och nånstans invävt i allt det där finns det även lite lycka. Och en jättebra författarröst som har en förmåga att varva verklighetstrogenhet med hittepå. All of which jag gillar i en bok.

Happy reading!


3 kommentarer:

Frida sa...

Jag har läst Tidsresenärens hustru och jag älskade verkligen den boken! Men som sagt, den var på sina ställen sorglig. Jag gillade den så mycket så jag gick direkt och köpte Själens osaliga längtan, men jag orkar inte med något sorgligt just nu, så den står mest i hyllan och väntar på att jag ska bli redo.

PS. Jag tycker ni på bokcirkus! kan bli lite mer aktiva igen, jag saknar er allihop! :) DS.

Anna sa...

Hej Frida! Okej, vi ska försöka bli lite mer aktiva. Ibland kommer ju "livet" emellan dårå. Men vi ska tänka på dig och försöka skriva lite oftare.

Frida sa...

Haha, det skulle jag uppskatta ;)