tisdag, maj 24

The Waterproof Bible

Jag tog med mig lite böcker på helgsemestern, men den enda jag lyckades läsa ut var Andrew Kaufmans The waterproof Bible. För ett tag sen beställde jag hans All my friends are superheroes på grund av att den hade en så fin titel och jag blev så förälskad. Därför är det väl sant att säga att jag hade vissa, ehm, förväntningar på The waterproof bible. Jag ville se om och hur shortstory-språket skulle passa in på en hel bok. Och det går. Riktigt så fantastisk som All my friends.. är den inte, men å andra sidan så innehåller den här boken inte alls lika många karaktärer och det är ju fantasin i berättelsen som känns fräsch och ny.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken. Jag gillar den. Men. Det finns ett men nånstans som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Om jag hade börjat med den här boken så hade jag tyckt att den var magisk, men eftersom det finns något ännu bättre så tycker jag inte det längre. Dock tycker jag att det är en bok man borde läsa. Framförallt för att den är väldigt annorlunda; nästan barnslig, men ändå vuxen. Den är fin.
Betyg: 4/5.

Inga kommentarer: