torsdag, maj 12

Veckans boktips v. 19

På allmän begäran så försöker vi med Veckans boktips. Min vana trogen kanske det kommer tryta framåt juli, men det är ju värt ett försök, n'est-ce pas?

Jag tror att alla kan älska böcker, men det handlar om att hitta rätt bok och språk till rätt sinnesstämning. När jag tipsar kommer jag utgå ifrån en sinnesstämning och sen får ni välja själva om ni tror att det passar er just nu.

Den här veckan kör vi på sinnesstämning vårförälskelse där känslan när boken är utläst borde hamna nånstans i närheten av känslan när man precis har gått ifrån den där personen man har kramats med hela dagen. Glad, men instinktiv saknad. Ni är med? Bra.

What I loved/Vad jag älskade med Siri Hustvedt. En berättelse om relationer och livet och älskande. Om ungdom. Om åldrande. Om ensamhet.



3 kommentarer:

Evelina sa...

Den ligger oläst här hemma, tänkte ge mig på den i sommar.

Cia sa...

Jag har velat läsa länge och det här är nog säkert tredje tipset den här veckan så snart blir det av!

Linn sa...

Evelina, jag tror att du kommer gilla. Men bra att spara till sommaren för den är liksom en sån där plöja-bok.

Cia, jag tror faktiskt att du kommer gilla också. Den är lång (hehe) och har ett fint språk och en fin story.