söndag, maj 8

Slump och tillfällighet

Av ren slump och tillfällighet började jag läsa Tjuvarnas stad (som jag köpte i höstas när en liten, liten bokaffär i ett stort köpcentrum inte klarade av trycket från alla stora bokkedjor, gick i konkurs och sålde ut alla sina böcker billigt) ungefär samtidigt som jag och min man började kolla på HBO-serien Game of Thrones.

David Benioff, som jag aldrig hört talas om tidigare, ligger tydligen bakom båda dessa skapelser. Detta upptäckte jag när jag googlade författaren (brukar alltid göra det, roligare att läsa då.) David är för övrigt gift med skådespelerskan Amanda Peet, men det har ju inte så mycket med saken att göra...



3 kommentarer:

Den besatta sa...

Åh! Den läste jag för något år sedan och tyckte jättemycket om! Hoppas du också gör det.

elsa sa...

han har inte skrivit böckerna som ligger till grund för tv-serien Game of Thrones, utan det har George RR Martin gjort. Mycket bra böcker dock!

Jenny sa...

Elsa: Jag uttryckte kanske mig lite klumpigt, jag menade inte att han skrivit böckerna, utan att han var en av personerna bakom tv-serien (inte böckerna den baserat på).