fredag, april 1

Popmani

Idag har det nya digitala magasinet Popmani släppt sitt första nummer! Hurra! Jag har läst igenom den och gillar gillar gillar. Visserligen är jag en smula partisk eftersom jag själv har skrivit en artikel i den men jag tycker faktiskt att den innehåller en hel del läsvärt. Jag läste till exempel det som Gustav Almestad har skrivit om bloggar med stor behållning. Han skriver om dagboksbloggarna som om de närmast blivit till egna litterära genrer. Det är intressant tycker jag. Och självklart, varför ska man inte kunna se bloggar som litteratur? Trots att det inte finns ett förlag bakom som säger att det är litteratur har inläggen ändå författats av någon. Och om det är fiktion vi söker - hur vet vi att författarna bakom bloggarna talar sanning? Jag är övertygad om att flera av dem innehåller mer än en smula fiktion. Vidare diskuteras både ångestbloggar och lyckobloggar. Men det finns förstås så mycket mer i detta magasin! För er som gillar Bokhora (och jag utgår ifrån att de flesta av er gör det?) kanske det är kul att veta att redaktören för webb/teknik är en av dessa coola bokhoror. Men det visste ni kanske redan? Hur som helst, kom igen! Köp köp! Läs läs!

Inga kommentarer: