lördag, april 2

Apropå Vi Läser


Vi Läser har inte bara publicerat bloggtips om bokcirkus! utan även ett uppslag om colombiansk kidnappningslitteratur som min vän Elisabeth Terenius har gjort. Det tycker jag att ni ska ta och läsa! Elisabeth mkt smart och bra kvinna. Och duktig på att skriva. Det är ju ett spännande land jag bor i just nu. Mycket har hänt. Mycket händer. Mycket kommer att hända. Det är inte direkt en hemlighet att kidnappningar sker i detta land. Det har till och med resulterat i en egen genre, nämligen "la farcoliteratura". "Det är en hel grupp av colombianska självbiografier, en blandning av eländesskildringar och äventyrsberättelser om att vara fånge hos den colombianska Farc-gerillan", förklarar Elisabeth. Jag har själv inte läst dessa böcker men jag tycker att artikeln är mycket intressant och jag blir onekligen sugen på att göra det.

Inga kommentarer: